سپنتا مینو

سپنتا مینو به معنی خرد مقدس است

سپنتا مینو

سپنتا مینو به معنی خرد مقدس است

مسافری در وادی تضاد، هدف رسیدن به درک تن واحده است

آخرین مطالب
پیوندهای روزانه

۳ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

مردی یک پیله پروانه پیدا کرد. و آن را با خود به خانه برد. یک روز سوراخ کوچکی در آن پیله ظاهر گشت مرد که این صحنه را دید به تماشای منظره نشست ساعتها طول کشید تا آن پروانه توانست با کوشش و تقلای فراوان قسمتی از بدن خود را از آن سوراخ کوچک بیرون بکشد.

پس از مدتی به نظر رسید که آن پروانه هیچ حرکتی نمی کند و دیگر نمی تواند خود را بیرون بکشد. بنابراین مرد تصمیم گرفت به پروانه کمک کند!

او یک قیچی برداشت و با دقت بسیار کمی آن سوراخ را بزرگتر کرد. بعد از این کار پروانه به راحتی بیرون آمد.

اما چیزهایی عجیب به نظر می رسید. بدن پروانه ورم کرده بود و بالهایش چروکیده بود مرد همچنان منتظر ماند او انتظار داشت بالهای پروانه بزرگ و پهن شود تا بتواند این بدن چاق را در پرواز تحمل کند. اما چنین اتفاقی نیفتاد.

در حقیقت پروانه ما باقی عمر خود را به خزیدن به اطراف با بالهای چروکیده و تن ورم کرده گذراند و هرگز نتوانست پرواز کند.

آنچه این مرد با شتاب و مهربانی خود انجام داد سبب این اتفاق بود. سوراخ کوچکی که در پیله وجود داشت حکمت خداوند متعال بود. پروانه باید این تقلا را انجام می داد تا مایع موجود در بدن او وارد بالهایش شود تا بالهایش شکل لازم را برای پرواز بگیرند.

بعضی مواقع تلاش و کوشش و تحمل مقداری سختی همان چیزی است که ما در زندگی به آن نیاز داریم. اگر خداوند این قدرت را به ما می داد که بدون هیچ مانعی به اهداف خود برسیم آنگاه چنین قدرتی که اکنون داریم نداشتیم.

اگر کسی دست شما را بگیرد دیگر پرواز نخواهید کرد.

سپنتا مینو
۱۴ مهر ۹۵ ، ۰۱:۰۸ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

  • کمی سماجت بیشتر، کمی تلاش بیشتر می‌تواند آنچه شکستی حتمی به نظر می‌رسد را به موفقیتی باشکوه تبدیل کند.
  • هدف بهتری برای زندگی نمی‌شناسم جز مردن در مسیر نیل به آنچه بزرگ است و آنچه محال است.

  • بیشتر مردم فرصت‌ها را از دست ‌می‌دهند زیرا فرصت‌ها لباس کار به تن دارند و ظاهرشان شبیه کار است.

  • دشوار کاری است که اندکی زمان می‌برد. غیرممکن کاری است که اندکی بیشتر زمان می‌برد.

  • فقط کسی می‌تواند استاد واقعی باشد که با تمام توان و از عمق جان خودش را وقف یک هدف کند. به همین دلیل استادی به کل وجود یک شخص نیاز دارد.

  • کامیابی نردبامی است که اگر دست هایت را در جیبت کنی، نمی توانی از آن بالا بروی.

  • یکی به خاطر حس حقارتی که دارد دست دست می کند و دیگری در همان حین مشغول اشتباه کردن است و از همین راه برتری را از آن خود می کند. 

  • اگر می‌خواهید دنیا را تغییر بدهید، کار را از خودتان شروع کنید

  • ماهیگیران می دانند دریا خطرناک و توفان سهمگین  است، اما از دید آنها، این دلایل هرگز برای ماندن بر روی خشکی کافی نیستند.

  • اگر قرار نیست به پاهایت تکانی بدهی، از خدا نخواه که راه را به گام هایت نشان دهد.   

  • "ن" را از سر "نمی توانم" بیاندازید.

  • دنیا هم به رویاپردازان نیاز دارد و هم به افراد اهل عمل. اما دنیا بیش از همه محتاج رویاپردازانی است که اهل عمل هستند.

  • گام نخست را با ایمان بردار. نیازی نیست همه پلکان را ببینی. فقط گام نخست را بردار.  

  • انرژی و پشتکار بر همه چیز پیروز می شوند.

  • سختی هر چه بزرگ تر باشد، افتخار فائق آمدن بر آن بیشتر است. خلبانان چیره دست شهرت خود را از دل توفان ها و کولاک ها به دست می آورند.   

  • خوشبختی عمدتاً حین تلاش برای دستیابی به هدف حاصل می‌شود، نه آن هنگام که چیزی را به دست می‌آوریم، چرا که نهادمان همواره خواهان آن است که به سراغ کوشش بعدی برویم. 
سپنتا مینو
۱۴ مهر ۹۵ ، ۰۱:۰۷ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر

رسیدن به قله موفقیت مستلزم تلاش و پشتکار فراوان است


یک تکه یخ را که تا دمای 50 - درجه سانتی گراد سرد شده بردارید و به آن گرما بدهید ، ابتدا هیچ اتفاقی رخ نمی دهد . این همهانرژی گرمایی صرف می شود ولی هیچ نتیجه ی قابل رویتی مشاهده نمی شود . ناگهان ، در دمای صفر درجه ، یخ ذوب و به آب تبدیل می شود . کار را ادامه بدهید . باز هم انرژی فراوانی صرف می شود بدون آنکه تغییری مشاهده گردد . تا اینکه وقتی به حدود 100 درجه سانی گراد می رسیم ، حباب و بخار ایجاد می شود !


و نتیجه ؟

این احتمال وجود دارد که ما انرژی زیادی را صرف کاری کنیم ، مثلا صرف یک پروژه ، یک شغل وحتی یک قالب یخ و با این وجود به نظرمان برسد که هیچ نتیجه ای نگرفته ایم . اما در حقیقت انرژی ما دور از چشممان در حال ایجاد دگرگونی بوده است . کار خود را ادامه دهید و مطمئن باشید که دگرگونی از راه خواهد رسید . این اصل را به خاطر بسپارید ، بی جهت دچار هراس نشوید و یاسرا نیز به خود راه ندهید و بدانید که :هیچ تلاشی ، بی نتیجه نمی ماند . هیچ تلاشی بی نتیجه نمی ماند


سپنتا مینو
۱۴ مهر ۹۵ ، ۰۰:۴۵ موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰ نظر